KYC – As a Service

  • Gepubliceerd op 31 januari, 2020

Het onboarden (identificatie, verificatie) van klanten tegen een vaste prijs.

Er wordt van u verwacht dat u nieuwe klanten onderzoekt voordat u een relatie aangaat, maar ook dat u bestaande klanten blijft monitoren conform de toepasselijke wet- en regelgeving.

Het creëren van een klantidentiteit is het startpunt binnen het KYC proces.

Wij kennen hierbinnen twee activiteiten:

  • Identificatie
  • Verificatie

Identificatie:
Wij identificeren natuurlijke personen op basis van een geldig paspoort of identiteitsbewijs. Rechtspersonen identificeren wij op basis van een recente uittreksel van het handelsregister of een internationale register. Hierbij identificeren wij ook de UBO (Ultimate Beneficial Owners).

Verificatie:
Om vast te stellen of de opgegeven identiteit overeenkomt met de werkelijke identiteit wordt er een verificatie uitgevoerd. Wij volgen hierin uw bestaande protocol. Dit kan dus een fysieke controle zijn, een naam-nummer controle, een combinatie van een foto-id of het overleggen van aanvullende persoonlijke documenten zoals een loonstrook, aangifte IB of arbeidsovereenkomst.

Bovenstaande activiteiten kunnen wij onsite uitvoeren voor een vast bedrag per dossier.

Na het identificeren en het succesvol uitvoeren van een verificatie kan het klantendossier worden overgedragen voor verdere screening en risicobeoordeling.